
W późniejszych etapach gry Wiedźmin 2 schematy dobrych zbroi czy broni, lub też sam ekwipunek kosztują całkiem sporo. Złoto za wykonane questy i znalezione w skrzyniach wszelkiej maści może nie wystarczyć na wszystkie nasze zachcianki. W Akcie II Wiedźmina 2 znajdziemy miejsce, w którym poświęcając godzinkę możemy zdobyć kilka tysięcy orenów. Tuż przed chatką Natchnionego, na ścieżce pomiędzy wyjściem z wąwozu, a kręgiem świec atakują nas harpie. W rzutach po 2 lub 4 pojawiają się tam co chwilę. Wystarczy biegać ścieżką pomiędzy dwoma wymienionymi wyżej punktami, żeby ciągle pojawiali się nowi przeciwnicy. Po zabiciu kilkudziesięciu Harpii zbieramy wszystko co po nich zostało (ślinę, pióra, szpony, mutageny itd.). Wszystko to sprzedajemy u najbliższego sprzedawcy. Operację możemy powtórzyć kilka razy. Najlepiej mieć umiejętność Żniwiarz, który zwiększa ilość zbieranych z potworów składników, zarabianie idzie wtedy dużo szybciej.
Wiedźmin 2 medalion
Wielu graczy w Wiedźmina 2 narzeka na słabo widoczne przedmioty, które zostają po pokonanych wrogach. Często trudno je zobaczyć, a jeszcze trudniej podnieść. Z pomocą przychodzi nam nasz wiedźmiński medalion. Geralt używa medaliony po naciśnięciu klawisza “Z”. Medalion podświetla wszystkie pojemniki, przedmioty i elementy, które możemy użyć w naszym otoczeniu. Warto sprawdzać co jakiś lokacje, w których się znajdujemy tak aby nie ominąć nic cennego. Po każdorazowym użyciu medalionu musimy chwilę poczekać zanim będziemy mogli zrobić to ponownie.
Znak Quen
Mimo że Geralt to prawdziwy twardziel, a tępienie potworów to dla niego chleb powszedni nie jest on niepokonany. Walka w Wiedźmin 2, szczególnie na wyższym poziomie trudności może sprawić nam sporo problemów, a zdrowie naszego bohatera będzie się szybko wyczerpywać. Z pomocą przychodzi nam jeden ze znaków – Quen. Jest to znak, który daje wiedźminowi magiczną tarczę chroniącą go przed uderzeniami. Umiejętne używanie tego znaku może nam zapewnić coś na kształt nieskończonego zdrowia. Cała koncepcja jest dosyć prosta i opiera się na tym, że wigor (używany do rzucania Znaków) odnawia się szybciej niż nasza żywotność. Schemat jest prosty rzucamy Quen, walczymy, kiedy kończy nam się tarcza wystarczy odturlać się na bezpieczną odległość od wrogów i ponownie rzucić Quen. Jeśli skończył Ci się wigor pobiegaj trochę unikając walki i poczekaj, aż się uzupełni.
Zapisywanie stanu gry
Wiedźmin 2 nie należy do najłatwiejszych gier rpg. Całkiem łatwo zginąć w trakcie walki, szczególnie na wyższych poziomach trudności. Warto często zapisywać stan gry. Nie polegałbym na opcjach auto save i quick save (klawisz F5) gdyż wielu graczy ma z nimi problemy. Najpewniejszy jest manualny save. Zdarza się też, że przy dużej ilości zrobionych savów, gra ma problem z załadowaniem zapisanego stanu gry (np. wczytuje się po kilkadziesiąt minut). Niestety twórcy gry nie przewidzieli możliwości kasowanie starszych savów. Z pomocą przychodzi nam niewielki, darmowy programik Witcher 2 Save Game Manager, który możecie pobrać z różnych miejsc w sieci.
Wiedźmin 2 sterowanie i klawiszologia
Mimo, że Wiedźmin 2 ukazał się na razie tylko na komputery PC jest gra stworzona do grania na padzie. Jeśli tylko masz możliwość podłączenia game pada zdecydowanie tak zrób. Komfort rozgrywki będzie dużo wyższy niż w przypadku sterowania myszką i klawiaturą. Poniżej znajdziesz również klawiszologię w Wiedźmin 2:
W – ruch do przodu
S – ruch do tyłu
A – ruch w lewo
D – ruch w prawo
Caps Lock – tryb chodzenia
Lewy Shift – chodzenie/bieganie
LPM – szybki atak
PPM – silny atak
Spacja – potwierdzenie/unik
E – blok
Alt – zapamiętanie celu
R – użycie przedmiotu (np sztylety, petardy)
Q – użycie znaku
X – adrenalina
Z – użycie medalionu
0 – schowanie broni
1 – miecz stalowy (na ludzi)
2 – miecz srebrny (na potwory)
3 – kolejny znak
4 – kolejny przedmiot
5 – znak Aard
6 – znak Yrden
7 – znak Ignii
8 – znak Quen
9 – znak Axii
Lewy Ctrl – menu szybkiego wybierania
F – dodatkowa akcja